fbpx

De 5 tips voor een goede balans!

Gezondheid is voor iedereen persoonlijk. Zo voelt de een zich goed bij een aantal keer sporten in de week. De ander heeft een uitgebalanceerd dieet waar hij/zij zich prettig bij voelt. En weer een ander vindt stoppen met roken hét allerbelangrijkste onderdeel om weer gezond te worden.

Maar hoe zorg jij hierin voor een goede balans? Er zijn een aantal mogelijkheden waar je aan zou kunnen denken. Gezondheidszoeker zet de belangrijkste punten voor jou op een rij. Uiteraard geldt ook hier weer, dat je vooral mag doen en laten waar jij je prettig bij voelt.


Onze 5 tips:

  • 1. Stel een realistisch doel. Waar wil je heen met de doelen die je stelt en hoeveel tijd en energie wil jij er in steken?
  • 2. Schrijf jouw doelen op. Het werkt bijzonder goed om jezelf eens te herinneren aan de gestelde doelen als deze visueel zijn. Hang ze ergens op, stuur een reminder naar jezelf in je agenda, of vraag een bekende om jou te ondersteunen.
  • 3. Bouw in jouw tijdslijn rustmomenten in. Naast het nastreven van jouw intensieve doelen is het even zo belangrijk om rust te nemen. Gun jezelf daarin ook de waarde van het niets doen.
  • 4. Beloon jezelf met een cadeau. Groot of klein, het maakt niet uit. Maar door jezelf te belonen voor het halen van jouw doelen raak je steeds meer gemotiveerd om de eindstreep te halen.
  • 5. Geef jouw proces de tijd. Red je een doel niet, stel hem dan niet uit, maar verleg het naar een later moment. Het proces is belangrijker dan het doel perse binnen een bepaalde tijd te halen. Er gebeurd altijd wel iets onderweg, dus wees hierin mild voor jezelf.

Heb je bovenstaand allemaal wel eens geprobeerd te doen, maar lukt het jou toch niet om bepaalde processen af te ronden of vol te houden? Ga dan eens op zoek naar een professional binnen de Gezondheidszoeker die jou kan helpen met jouw vragen!

Reacties

mood_bad
  • Nog geen reacties.
  • chat
    Schrijf een review